Målande ord

Pronto!
 
 Har redan en snyggomålning på väggen som jag lyckades åstadkomma i ett skede av höghet på livet. Funderar på en läcker kroppsmålning också, men vet inte än vems kropp jag ska måla den på. Tänk om den med den efteråt färgglada kroppen blir förgrymmad på mig och har nåt emot det när denne upptäcker att den blivit snyggare. Inte för jag tror det men ändå. Man vet aldrig. 
 
Orden. De skojar med mig ömsom. Ibland kommer de när jag inte riktig har tid med dem. När jag egentligen borde göra ett av livets alla måsten, eller kanske två eller helst tre på en gång. När jag ber dem lugna sig lite tröttnar de på mig o drar sin kos. Sen när jag väl vill leka med dem igen så ser man inte röken av dem. De är puts väck och hur jag än letar o ropar vägrar de infinna sig. Jag blir så trött...
 
Så ibland får man stjäla lite tid från ett av alla måsten - alla dessa måsten är för rika av tid och jag ser mig som en Robin Hood i det fallet. Ville bara säga det nu när jag äntligen är i min Sherwoodskog o funderar över en av livets alla målningar o samtidigt undrar om jag nånsin kommer o lära mig italienska - det i mina öron vackraste av vackra språk.
 
Chiao
 
 

Kommentera här: