Paradisets helvete

 
Står på stranden. Tar ett kort på vår bungalow o tänker; det här kunde vara det närmaste paradiset vi kommer. Men vem kan vara lycklig när man är i ett paradis på randen till olycka? 
 
Cancern visar sitt rätta jag och bara för att jävlas lite extra väljer den att bråka nu. 
 
Fans helvete tänker jag trots att jag tycker svordomar är av ondo o förfular vårt vackra språk.
 
Liselotte mår inte bra idag heller. Har mailat Sveriges ambassad i Hanoi o dess konsul i Ho Chi Min för o se om de kan hjälpa oss med tolk o tips om läkare. Så jäkla typiskt bara att det ska vara helg nu o att de inte har öppet.
 
Känner arghet, är ledsen men tänker som jag alltid brukar. Det här ska nog också ordna sig.
 
Försöker behålla humorn o lägga ut triviala ting på Insta o fb för att hitta nåt normalt att hålla fast vid - här - i paradiset. Måste ta med familjen o käka frukost nu.
 

Kommentarer:

1 Stefan:

Nä nu får det vara nog med elände!
Tänker på er som är där nere och håller tummarna för att Lotta ska bli bra fortare än kvickt!
Det känns som att underbara människor är värd det.
Jag tror vi är många som följer ert äventyr via bloggen och hoppas, hoppas att allt vänder och blir till en semester med fler roliga minnen än tråkiga!
Sköt om er!

Svar: Det var fint tänkt o sagt Stefan. Tack. Man går ju hela tiden o hoppas o tror ömsom att de ska vända nån gång. Men rätt vad det är trillar man ned i en håla o är på väg att ta första bästa taxi till flyget o fara hem. Vi får se men snart måste vi bestämma nåt om inget händer åt rätt håll. Visst vore det skit för alla o till slut få ge upp men jämfört med min Lotta är ju resan ingenting. Hej så länge.
Tony Dahlberg

2 nina :

Tänker på er och är stolt över att ha en sådan fin kusin med fru. Önskar att ni får njuta lite trots allt oplanerat som har hänt. Ta hand om varandra // Nina.

Svar: Tack Nina för de fina orden o hoppas det är bra med dig o din familj i höstrusket. Kram. :)
Tony Dahlberg

Kommentera här: