Tidig vaka

Gårdagen blev ju jättebra till sist! En något piggare fru har glatt hjärtat. 
 
Vaknar klockan 04.30 av mig själv. När hände det senast? Kommer inte ihåg eftersom jag förmodligen var bebis då. Vet att bebisar o såna där små barn kan göra så ibland. Tack o lov har mina fyra före-detta-bebisar aldrig sysslat med sånt.
 
Fascineras av hur fullständigt klubbad och ovaggad jag somnat de senaste kvällarna. Jag, jag nattugglan som "aldrig" kommer i säng annars. 
 
Så visst, jag har sussat mina 6 timmar som jag brukar så egentligen inget konstig att jag vaknar nu. Men vad gör man när hela övriga världen sover i typ 3-4 timmar till?
Spännande!
 
Brukar inte ha några bekymmer med tidsomställning de få andra gånger jag rest så här långt. Men min störda dygnsrytm är säkert en kombination av tidsomställning o känslomässigt. 
 
Klockan är alktså 23.30 hemma o kommer dras tillbaka ytterligare en timme i er natt. Och jag har redan sovit. Det blir intressant o just snyggt att  försöka ställa om när man kommer hem... :)
 
Ska inleda vakan med o gå ned på stranden o försöka hinna med soluppgången. Här får man banne mig va på hugget. Inga långdragna solned- eller uppgångar här inte. Säger nästan smack o man undrar vart ljuset eller mörkret tog vägen.
 
Resten av dagens digra schema innehåller nog frukost, bad, sola, en liten rackare, bad o bad igen. En öl. Vila o surfa lite. Sitta o filosofera över tillvaron. Kanske en öl till o bada lite mer. Äta lunch-middag. Bada lite till o vila. En kvällsrackare.
 
Har som synes en tuff dag framför mig men det måste gå ;) Sköt om er!!
 
 

Kommentera här: