Tillvarons äkta jag

Vi fick skjuts in till city med hotellets båt. O sbabbt gick det! Så underbart o susa fram i det vietnamesiska kompakta kvällsmörkret o se pulsen. 
 
Trots farten tog det en kvart. Stan är sååå stor! Trodde jag skådat största stan när vi flög in över Bankok men Saigon verkar minst lira i samma klass. Sitter på balkongen med tassarna på bordet o blickar ut över natten med alla dess ljud, ljuspunkter o dofter. En perfekt lagom bris sveper med mig i total njutning o gör att den fuktigvarma luften känns uthärdlig. Tänker att här kan man leva fullt ut o få utlopp för sina vackraste sidor i sin bok.
 
Medan naturens alla ljud påminner om en av alla filmer om Vietnamkriget hör jag inhemska röster som låter söndags-picnic i mina öron. Ljud som bara vill dig väl. 
 
Egentligen tror jag alltid tillvaron vill oss väl bara vi får chansen att höra o se tillvarons äkta jag.
 
Tisdag i morgon med lite sightseeing o sen flyg till badorten Nha Trang. Det kan bara bli bra!
 

Kommentera här: