Bästa haren i Vietnamesisk öl

Vietnam närmar sig. Lördan den 19e oktober närmar sig som en hare på vägen i strålkastarskenet - vill liksom inte hoppa bort från vägen. Under några sekunder av vånda över att göra kebab av den långörade skapelsen vet man inte hur det hela ska sluta. Oftast hoppar den precis i sista sekunden. En gång gjorde den inte det men det är en annan historia.
 
Nu halkade jag av Vietnamspåret in på haren. Det var inte riktigt min mening. Men Vietnam närmar sig o familjen förbereder sig. Ja, så borde det vara i alla fall. Men vi lever våra vanliga liv och slås då o då av att det bara är si o så många veckor kvar. 
 
Igår satt jag o hustrun o surfade runt för o finna tips om bästa platserna, bästa vägen, bästa, bästa, bästa. En viss röd tråd finns oftast varje gång man sitter sådär. Men oftare slås man av hur olika vi människor ser på det vi ser med ögonen, luktar med näsan, hör, känner. Ibland undrar man om vi lever i samma värld fastän olika världar i denna samma värld. Helt enkelt - det som är bäst för den ena kan ibland vara sämst för nån annan. Och det gäller ju såväl i Vietnam som i livet i allt.
 
Hela tiden tusen funderingar på ditt o datt men just nu kom jag på att jag bara undrar över en sak. Finns det harar i Vietnam? Såna som springer på vägen i strålkastarens scenljus. En undring till. Kör de med helljus i Vietnam? Kör de alls eller cyklar de bara runt risfälten? Nu återstår bara 998 frågor...
 
Stryker några undror till. Undrar om man hinner få en smörebröd med en elefantöl till på tåget över till Kastrup? Finns elefantöl längre? Är den vietnamesiska färskölen för en krona glaset som hustrun läste om god? 995...
 

Kommentarer:

1 Gunilla:

Ser fram emot målande reseskildringar. Vietnam är ett lite spännande land.

Svar: Ska göra vad jag kan med den uppkoppling som erbjuds :) Har du kanske till o med varit där Gunilla?
Tony Dahlberg

Kommentera här: