Hallelujah för denna dag - ett liv

Jag vaknade idag av att lusten stod o smög bakom hörnet. Jakten blev misslyckad men jag överlevde dagen ändå o kunde slutligen finna min bästa taktik. Sätta mig ned o låta lusten komma till mig. Likt fågeln barnet jagar som bara flaxar bort mensom kommer när barnet sätter sig ned av trötthet o håller brödbiten stilla i handen. 
 
Jag lever i min värld av glömska o blev påmind av livskamraten under en kort stund när jag susat ut för att slå några fina spikar i träet o skruva några sköna skruvar i den blivande altanen.
- Ska vi gå på bio?
I ett svindlande ögonblick insåg jag att det var tisdagen när jag egentligen tänkt åka på fotboll men där min taskiga planering satte stopp för planerna o där hustrun kommit med kloka förslaget att vi i stället skulle se på filmen om Monica Z som vi pratat om o se.
Hur fan kunde det redan bli tisdag så fort när det nys var tisdagen innan? Jag vet inte men skramlade ihop verktyg, lampor o kamraten Mr Borr. Mr Borr är nämligen en av få saker jag inte vill ska bli fuktig o han får alltid följa med inomhus. Ögon o annat ok - men inte Mr Borr!
 
Monica-filmen var en skön må-bra-film som kan rekommendera om inte annat för storyn i sig o den sköna musiken. Jag njöt av hela filmen o mitt vackra sällskap utan o kolla klockan. Vilket toppenbetyg för alla sinnen! Ägnade även en stund av tanke till min kära mor Monica. Vilket vackert namn!!
 
När vi kom hem o softade började en filmdokumentär om Ray Charles. Klockan 23.35!! Den varade nästan två o en halv timme och jag kunde inte slita mig. Nån kväll skulle jag ju vara duktig o gå o lägga mig som vanligt  folk men det kunde inte bli den här. Hallelujah Ray!!
 

Kommentera här: