Längtan

Längtan. Ett av livets mest ömtåilga och behövda ord. Det är längtan efter något som gör detta något till något som är mer värdefullt än något annat något. Längtor kan ju vara av så många olika slag. Men vad vore livet utan dessa längtor? Tänk om man föddes längtanslös. Att aldrig få längta efter någon eller något. Nu tror ju inte jag på det klassiska helvetet. Men om jag har fel, det händer faktiskt att jag har det, så kanske just den till synes varma platsen består av ett evigt längtanslöst liv. 

 
Längtar alltid efter något. Vill man vända längtan till något negativt kan man säga att man aldrig är helt nöjd. Men det gör inte jag. Jobbar inte på det viset. Hur fysiskt o mentalt bråkandes längtan än kan vara står det bara för nåt positivt. För man längtar ju aldrig till något som är dåligt. Just för en liten stund sen längtade jag efter en kall Raki på den där terassiga restaurangen på Kreta där vi satt och såg ut över bergen. Lite innan det längtade jag efter en kram. Och innan det längtade jag efter o få skriva lite. Hela tiden finns längtandet som en varm vilande katt i solskenet som alltid vill väl. Längta av hela era hjärtan - längta!

Kommentera här: