Hur svårt kan det vara

   Jag funkar nog som många gör innan jag ska ta mig till en uppgift som att skriva något på beställning. Ja det är just det där med "på beställning" - on demand. Vet inte om det är nåt litet jäkla trots-troll som intagit kroppen i skydd av ljus eller mörker. Kan man förresten göra nåt i skydd av ljus? Om man är blek eller albino kanske??
 
   Skulle bara först, packa ned 60-tumstvn som jag med frånvaro av blodspillan o tårar svettandes kånkade hem förra veckan. Hustrun såg monstret. Jag såg möjligheterna - och fick se STORA Zlatan o Co i stället för lilla. Har jag inte råd att köpa porsche som en manlig förlängare så kan jag väl i alla fall få baxa in en 60-tumstv i vardagsrummet.
 
   Hustrun o jag var överens. Vi skulle byta tvn efter att båda kollat på varann o tyckt att 3D-tv - vad fan är det med det? Ungefär som Bellman som klinkade lite på guran o nästan fick folk o svimma. Vi var väl överens om att den ändå var för stor. Nån gång ska vara första gången hustrun säger det tänkte jag. Men innerst inne. Jag tror den jäkla tvn förde otur med sig i mötet med Portugal i fotbollen. Med andra ord är nog min egentliga anledning till att lägga tid o olust på att packa in eländet i sin originalförpackning o byta den mot en något mer modestare form mer den att jag tror en mindre kan bringa tur till Sverige i morgon. 
 
   Kan tyckas som hybris att jag tror att vår tv-storlek skulle påverka matchens utgång i morgon men då kanske man underskattar oss en aning. Underskatta aldrig dina medmänniskor. Överskatta dem hellre! :)
 
  Jag skulle alldeles strax sätta mig o skriva mitt reportage om kallblodshästen Rino Dox. Jag var nästan taggad. Men där stod ju ett gammalt dragspel i garderoben som dörren hade öppnat sig till för att det just nu är så jäkla stökigt i vårt hem för att vi gör värsta rumsrokaderna o för att en bärbar dator stod mellan garderoben o dörren så att den inte kunde stängas. 
 
   Har i motsats till många medmänniskor alltid gillat dragspel OCH säckpipa. Jag skriver - alltså tänker jag. Jag är gift än - alltså har jag ingen säckpipa. Enkel matematik. Men dragspel är lite mer blysammare än storebrorsan säckpipa. Har aldrig kunnat spela men tycker det lilla lilla dragspelet är vackert att se på. Nog så. Det står Made in Shanghai China på instrumentet vilket säkert förklarar dess rena klang.
 
   Men man kanske kunde ta ut ackorden till Gubben Noa. Jag började testa. Jag kände en skön harmoni uppfylla mitt väsen. Jag var nästan klar med hela den avancerade melodin när hustrun öppnade dörren o undrade om jag inte kunde tänka mig o hjälpa till med rumsrokaderna i stället om jag hade så mycket tid så att jag hann o spela dragspel. Hon kikade på mig med ett ljumt leende när jag förklarade att jag bara tänkte spela lite i smyg sådär för o rensa skallen. 
 
   Nu skulle jag börja skriva om fyrfotingen Rino Dox. Men skulle bara skriva lite blogg först. Men snart så ska jag nog börja skriva mitt reportage. Ska bara....fixa lite kaffe först.
 
 
 
 
 

Kommentera här: