Från Nha Trang till Ninh Chu

I fredags lämnade vi Nha Trang utan sorg i hjärtat. En typisk sommarturistort med sina hotell, restauranger, strandpromenad med havet o bad inpå knuten.
 
Vi fick reda på att tåget skulle gå klockan 11.18. Med en timme på oss slet vi hårt för att hinna packa, checka ut o beställa taxi. Med god marginal kom vi till stationen bara för att få veta att tåget var en dryg timmme sent. Biljetterna för oss fyra den två timmar långa resan betingade 300.000 dong, ungefär 110 kronor. 
 
Plötsligt kom en man fram o började prata. Hans accent  påminde om australien och han bekräftade genom o berätta att han flyttat hit från Sydney för ett bra tag sedan. Han hade vissa medicinska kunskaper o efter att vi lite misstänksamt iakttagit honom smälte vi. Han gav Liselotte saltbalanserande o febernedsättande medikament och vi fick en trevlig pratstund innan tåget dök upp.
 
Vi hade bokat de dyraste biljetterna o platserna höll lite under svensk gammal 2 klass.
 
Färden gick genom risfält på risfält och ett o annat berg o några mindre byar innan vi nådde fram till en sömnig stationsort. Taxi vidare till badorten Ninh Chu där vi doppades utanför ett stort hotell efter att slutligen fått ge upp försök att på engelska förklara ungefär vart vi ville.
 
Vi käkade en lunch på ett hemvävt matställe mitt emot hotellet. Sökte upp nytt ställe på internet i telefon som verkade ok o bad om ny taxi som tog oss dit. I vår underbara bungalow bara femton jämfotahopp från stranden hade vi haft en paradisisk tillvaro om alla fått vara friska. Liselotte mådde ena stunden bättre, andra sämre.
 
I förrgår reste vi vidare då Liselotte kände sig hyfsad.
 
 

Kommentarer:

1 Biljana Savic:

"femton jämfotahopp"... vilka målande bilder du skriver. Du är verkligen så jätteduktig på att skriva.

Svar: Tack Biljana - du är snäll du. Men är så jäkla jäkla trött o känner att jag bara rablar triviala reseskildringar nu. Vill ändå skriva av mig så att jag kan hitta fokus igen. Hade jag inte trott att du o andra skulle läsa o kommentera hade jag nog inte orkat alls. Du ger som vanligt ny energi ♥Liselotte sover nu o vi får bara hoppas att medicinen hjälper. Borde ge mig iväg med killarna för o upptäcka men är kluven o vet inte om jag vill lämna Liselotte.
Tony Dahlberg

2 Tina:

Hoppas och håller alla tummar att det ska bli bra! Kramar till er alla!

Svar: Tack för tummarna Tina o kram!!
Tony Dahlberg

3 nettan:

Kära ni! Så tråkigt att Lotta är sjuk, hoppas hon snart blir bättre<3 Tänker på er!! massa kramar till er alla<3

Svar: Tack Nettan o kram tillbaka!
Tony Dahlberg

4 Karl-Ingvar!:

Bra och intressanta skildringar du skriver! Gott att du är positiv och håller humöret uppe.
Koppla gärna av med lite Yatzy då och då..

Svar: Haha - tack du Karl-Ingvar :)
Tony Dahlberg

5 Brittan:

Jag tycker du ska ta pojkarna och gå och bada å ta en glass!! Lotta är där hon är och ni behöver lite avkoppling! Har allt gått bra för Lotta??

Svar: Glass check! Pool nej än så länge. Liselotte inte bra :(
Tony Dahlberg

6 Anonym:

BRA att du skriver Tony !!! Du måste ta dej tid att sköta om dej själv ❤️ För att kunna orka vara Liselotts klippa ❤️ Tycker du & killarna ska gå och bada å äta något gott !!!! Visst svårt att lämna.... Men jag brukar känna mej lugn och lycklig om jag vet att de jag älskar mår bra ❤️Tänker på ER ALLA sååå mycket. Mitt hjärta är hos ER ❤️All styrka till ER. By the way !!!! Du skriver fantastiskt !!!!!! Kramar !!!!!!!!!!

Svar: Tack tack o tack Kicki. Allt blir bra :)
Tony Dahlberg

7 Kicki:

Inte anonym utan jag Kicki kom det ifrån 😃❤️😃❤️

Kommentera här: