Gyllene Tider

Vi lever i en fantastisk värld! Idag, oktober 2013 är vi mer uppkopplade och världsvana än någonsin.
 
Jag tillhör en slags mellangeneration där jag ser mina barn leva med dagens teknik som om det vore helt naturligt. Och det ÄR helt naturligt för dom. Ty de vet inte om nån annan värld. Den världen som på sin tid var fantastisk i sig har blivit än mer fantastisk. Då när det kom en kanal till, TV4. Då när jag köpte min första bil inklusive en mobiltelefon som var tung att bära men så jäkla häftig. Man kunde sitta i bilen o snacka i telefon. Fatta!! Men nu när... Fatta!!!
 
Man låter som en dinosaurie när man ska försöka förklara sin resa från 70-talets hippie-era till 2010-talet. Men det finns nåt väldigt vackert i allt detta. Jag ser hur Benke Bus är kompis med Miss C i Australien, hur gränserna suddas ut, hur oviktigt det blir om man kommer från land A eller land B. Hur mycket svårare är det att bejaka att ens regering går ut i krig mot ett land vari en av dina närmaste vänner bor i. Och det är nåt väldigt, väldigt vackert och ger hopp om en bättre värld. Än har vi inte sett den bästa av världar!
 
Men visst. Skitstövlarna kommer alltid finnas. Kanske måste de finnas för att de högklackade finskorna ska kunna stå på livets skohylla? Men jag är alltid av den meningen att en skitstövel är en skitstövel oavsett om den kommer från Sverige, Irak USA eller Belgien. Det är inte landets flagga, din hudfärg, din tro som berättar vem du är - det är dina egna färger, tankar och handlingar som bekräftar vem du är.
 
Jag hävdar att 2013 är det bästa året av alla som varit att leva i, men det kommer ännu bättre tider som vi måste se fram emot och jobba för :D

Kommentera här: