Okapin made my day

Okapin räddade min dag
 
. Den kom vandrandes in i mitt liv som en sommarmorgon som kommer redan på våren. Vilken skönhet eller fulhet - upp till betraktaren men jag tycker fin. Undrans om Gud var full när han kom på det här djuret som tydligen ska tillhöra giraffsläktet? Det kanske bara är jag i hela världen som aldrig sett den förut. Tänk om nästan absolut alla vet om det här djuret o kanske till o med har en under sängen eller i bur. Tänk om det bara är jag som svävat i mörk ovetskap om dess existens? Jo, jag vet att jag hakar upp mig lite för mycket nu på Okapin. Det finns definitivt viktigare saker i världen - eller inte. Som att lösa USAs ekonomi, som att kämpa för fred i världen, som att värna om myrstackarnas vara and so on. Men Okapin kräver också sin dos i alltet och tack vare den var inte den här dagen heller helt bortkastad. Tack Okapin - tack dagen!

Kommentarer:

1 Stefan:

Härligt, själv upptäckte jag massor av frukter som jag aldrig vare sig sett eller hört namnet på när jag var ute och reste utrikes sist....
men visst är det härligt med lite ny kunskap här i livet!

Svar: Visst är det - man växer liksom som människa för varje ny okapin eller frukt man upptäcker ;)
Tony Dahlberg

2 Anonym:

Okapin är en underskattad varelse. Denna zebra liknande häst är en skygg varelse som tillhör familj giraff.
Denna fredliga varelse borde placeras i Maktens centrum som:
FN:s Säkerhetsråd
Svea Hovrätt- de kan byta ut de domare som frikänner våldtäktsmän.
Nordkoreas regim
Och många andra maktpositioner och religioner.
Tack för din fina Okapin berättelse som varit mitt favoritdjur i många år!


Svar: Gillar din idé om att byta ut diverse felplacerade element mot en sån varelse som väl aldrig kan kännas fel eller ta dåraktiga beslut :D
Tony Dahlberg

Kommentera här: