Väntans lust i Qatar

Väntan. Inget är som väntan när den låter sig avnjutas i gott sällskap o med en påse M&M. Känns som vi 2013 får vänta allt för lite. Allt ska ske nu. Och nu. Och direkt. Och helst innan nu. Men det finns en hemlig lust i väntandet som man sällan eller nästan aldrig får känna.
 
Men nu jädrar Tony Dahlberg får du väl vältra dig i väntans lust!? Är jag nöjd nu? Ja :) trots 7 timmar i avgångshallen på Qatars flygplats är jag - nöjd. Och :D 
 
Hustrun o jag satt och beundrade alla miljoner ljus som lyste upp ett Doha där natten eller åtminstone kvällen brutit sig in som en anmäld tjuv fastän klockan bara var strax innan sex vid de sista skälvande minutrarna av inflygningen. 
 
Månen tävladevi vackerhet i sin gula o fulla glans och vann knappt före stadens miljonljus. Allt ackompanjerat av en solnedgångsdränkt fjärran horisont som brann utan att nån ville släcka elden. 
 
Det var då hustrun sa nåt klokt. Ja då också. Hon säger ganska många kloka saker när hon är på det humöret. När hon är på andra humör säger hon andra saker.
- Och vi i Sverige som jämt klagar på att det blir mörkt så fort på vintern. Men här blir det ju alltid mörkt fort.
 
Så sant o mycket o vara tacksam för. Borde vandra lite o röra på benen nu o se om man kan få en arab att le.
Värt ett försök.
 
Chiao så länge!

Kommentarer:

1 Biljana:

Kan se er sittande där långt borta och det slår mig hur ogärna jag vill att ni är just så där långt borta. Dock önskar jag er allt underbart och gott och jsg är glad för er skull men jag tycker inte om känslan. Att ni inte finns här hemma! Kram

Svar: Det var fint o omtänksamt sagt. Tack ♡
Tony Dahlberg

Kommentera här: