Berhagens kräftor o After Dark

Kom just på att de inte blev nån kräftskiva i år. Synd. De som kan vara så angenäma träffar med muntra människor o allt. Lasse Berghagen fiskade kräftor när han var liten. Det har jag läst i hans bok. En gång skojade en vän till familjen med dem o la en hummer i en av deras burar varpå Lasses pappa var mäkta stolt över o ha fångat sveriges förmodligen största kräfta. 
 
Borde finna en ny bok. En som jag egentligen inte hade valt normalt. Utmana mina egna ramar. Det är så nyttigt när man väl lyckats ta det stora steget. Sett en film man normalt aldrig hade valt. Bakat en kaka man aldrig trodde man skulle göra. Det där med o utmana o besegra sina förutfattade meningar.
 
Fick i present att gå o se After Dark. Nej, jag hade aldrig köpt biljetg till det själv. Antagligen aldrig kommit på tanken. Just därför blev jag extra glad för den presenten o oavsett vad jag kommer tycka gör det mig till en mer mångfasciterad individ med lite bredare blick; troligtvis ett uns mer förståelse för det som omger mig o som jag allt för sällan ger chansen. After Dark blir super! Det tror jag! Undrans om det ingår champagne. Sån där rosa tack. Det blir bra.

Kommentarer:

1 Lilla Frugan:

Rosa champagne??????
HAHA!!!!!

Är Detroit champagne du vill ha så är det rosa champagne du ska få!!!!!!

Puss!!!

Kommentera här: