Glad Änd-sommar på er!

Sommaren som aldrig ville sluta spela har bjudit på många vackra stunder. En stund är nu fastän det inte ens står att det är sommar i kalender. Alla dessa lögner! Kalendern far med osanning. Eftersom jag är en sån kalenderbitare när det blir vår, och jag klär mig i vårtyll o hävdar min rätt till vår även om snön ligger kvar, är det inte mer än rätt att jag tullar lite på kalenderns slaveri nu. Jag bestämmer att det är sommar. Man kanske borde fira Änd-sommar nu liksom man firar Mid-sommar. Varför inte fira För-sommar också i början? Alla anledningar o fira är värda respekt!

Kommentarer:

1 Biljana Savic:

Oh, det skal jag ta med mig i livet... Ändsommar och försommar. KLart det skall firas.

Oh, vad fiffigt!

2 Tony Dahlberg:

Visst vare en bra idé! Snart firar vi förvinter i Globen :)

Kommentera här: