Puss på vattenpussarna

   19,8 grader i skuggan. Barfotablek bland tusenskönors utspruckenhet och känslan av att en nyfödd sommarbebis som kikat ut i världen.
Vad är fult och vad är fint? Fult passar lika mycket in i min ordlista som jag i b-kupa. En människa, ett hus, ett träd blir vackert för mig när jag ser dess själ. I samma stund blir utsidan bara så vacker så vacker så.
   Doftade in vårsommaren igår kväll på en moped som går för fort för att polisen ska känna sig nöjd. Men jag kände dofterna, såg det gröna sköna, kände sydvinden daska mig på kinderna. Jag var och njöt av att vara.
   Just nu spelar någon klassiska toner på en akustisk gitarr och en röst säger mig att jag inte kan undgå bli kär i livet när inte ens rhododendron har lilablommat, så länge jag ännu inte har en plats att kalla hem i denna opissiga vår. Låter livet lägga sin hand i min om det vil ha en idiot som jag.
   Puss på våren o livet och de små vattenpussarna som nån gång blir efter vårstilla regn!
   

Kommentera här: