Eller om det är tvärtom?

När vi pratar ur hjärtat så är vi sanna. När vi uttrycker det som vi på riktigt känner - ja då är vi helt alldeles jättesanna. Och kanske konstiga inför andra. Men konst-iga-närer i oss själva liksom. Rätt eller fel finns kanske inte alls. Kom på en viktig sak en dag. Inte idag men en annan dag. Jag är sådan. Kommer på viktiga saker men behöver smaka på dem och samla för att kunna sålla. Ska snart komma till det. Ofta kommer jag på - att det där som jag tyckte kändes så fantastiskt att skriva - kanske inte var så fantastiskt när allt kommer på. Vissa gånger suddar jag sida upp och sida ned av magiska saker jag känt och kommit på o skrivit i vetskap om att det inte säkert det ter sig så på andra sidan solen. Jössenammen vad jag har suddat... Men stundom skiter jag bara i det - som typ nu - och bara skriver på svarta eller kanske mörkgröna tavlan - LÅT STÅ. En sak i mitt liv som har blivit till det hela bättre är att jag numer accepterar att ALLT har en mening. Det är så - även om jag är trivsamt ödmjuk även inför den här uppenbarelsen(det kan ju hända att jag har fel men förmodligen äääääär det inte så). Bra saker o "dåliga" saker som sker i mitt liv får en mening och jag vet att samtligt är gåvor som leder mig helt rätt. Eller finns det rätta? Den där viktiga saken jag kom på är egentligen flera fastän de hänger ihop mer än en aning. JA, jag kan vara oerhört attraherad av en människa för att den är den. Kan älska ihjäl mig i en stund i en människa eller något den står för eller uttryckt och tycka att det är livets rätta.Eller så kan ju allt vara tvärtom! Tänker att de flesta av oss har jätteklart för oss vad som är rätt och vad som är fel. Rätt. Fel. Rätt.Fel. Tror de flesta har en väldigt klar bild över felaktiga och rätta saker i livet. Men tänk. TÄNK. Tänk om det inte är så. Tänk om det är jätteannorlunda. Tänk om det helt enkelt inte finns RÄTT eller FEL?! Tänk om allt får finnas?!! Tänk om de saker och händelser vi ser som fel och orätt egentligen tillhör hela kosmos och måste finnas för att det ska uppstå balans. Vi människor är kanske helt enkelt för små i vårt tänkande för att förstå. Förstå att det finns ett ALLT. Kalla det Gud eller Allt. Vad ni vill. Något som är uruniversiellt som ingen av oss undgår. Ingen av oss har gått genom livet utan att göra fel och kommer med allra största sannolikhet fortsätta att vandra oss fram så genom livet likt en med en halsduk bunden för ögonen med ingredienser av rätt och fel. Men tänk om det är helt rätt - alldeles totalt helt rätt att bådadera får finnas och att du är fantastisk som bara är och ÄR en som gör - både rätt och fel. Tänk! Jag tänker att jag - och DU är fantastiska!

Kommentera här: